Data aktualizacji: 12 czerwiec 2024 r.
Zanim uruchomisz - przeczytaj
Sprzęt należy zawsze obejrzeć przy kurierze. Nie zawsze całe pudełko oznacza, że sprzęt nie został uszkodzony mechanicznie w czasie transportu. W przypadku stwierdzenia uszkodzeń mechanicznych należy sporządzić protokół szkody przy kurierze. Firmy kurierskie są zobowiązane do wyposażania kuriera w druki protokołów szkody. W przypadku gdy kurier tłumaczy się że takowego nie posiada przy sobie, należy zawiadomić telefonicznie w obecności kuriera nadawcę (A.H.U. MultiNet – tel. 748722112).
Licencje
- Licencja w przypadku laptopów przeznaczonych na rynek dla firm może być umieszczona pod baterią laptopa.
- W przypadku komputerów stacjonarnych, licencja jest naklejona na obudowie. Komputery HP mogą ją naklejoną nawet pod obudową. Komputery Dell uSFF mają licencję na wyciąganej plastikowej półeczce z tyłu.
- W przypadku licencji refurb dla szkół, licencja ta jest generowana przez Microsoft. Klucze licencyjne mogą być dostarczone odrębną przesyłką. Po otrzymaniu przesyłki z wygenerowanymi licencjami należy skojarzyć numer COA z naklejki poprzedniej licencji z kluczem licencyjnym.
Numer COA wygląda np. tak: 00144-582-589-469. - Nie zawsze udaje się aktywować licencję w trybie online. W takim wypadku należy skorzystać z telefonicznego systemu aktywacji Microsoft (tel: 225941999).
- Numer licencji wpisuje się bez klawiszy SHIFT i CAPS LOCK. Małymi literami (system i tak wpisze duże).
Typowe pytania
- System siÄ™ restartuje zaraz po uruchomieniu
odp: Należy sprawdzić w jakim trybie pracuje kontroler SATA (AHCI czy ATA – IDE) i zmienić tryba pracy kontrolera. Aby wejść do BIOS należy wcisnąć F2 w przypadku komputerów Dell, F10 w przypadku komputerów HP i F1 w przypadku komputerów Lenovo. - System się nie uruchamia
odp: Czasem pomaga wyjęcie i włożenie pamięci. Jeżeli nie, trzeba zrobić zgłoszenie reklamacyjne za pośrednictwem adresu poczty elektronicznej: serwis@multinet.pc.pl. - Nie działa WiFi
odp: Prawdopodobnie nie ma sterownika do karty bezprzewodowej. Producenci montują w tym samym modelu komputera karty bezprzewodowe różnych firm. Podczas produkcyjnego procesu instalacji systemu nie ma możliwości przetestowania jednostki pod każdym względem. Sterowniki można znaleźć na stronie producenta. - Mam uszkodzone piksele matrycy LCD
odp: Matryce spełniają normę ISO 13406-2 klasa II. Wtedy pojedyncze piksele nie są uznawane za wadę. Dopiero większa ich ilość jest podstawą do reklamacji. Na stronie: http://www.samsung.com/pl/support/norma.pdf znajdują się szczegółowe informacje. - Do czego służy regulacja w stacji dokującej?
odp: Część laptopów ma rozszerzoną baterię o przedłużonym działaniu. Bateria wystaje poza obrys obudowy laptopa. Aby prawidłowo włożyć laptopa ze standardową baterią, należy ogranicznik wysunąć w dolne położenie. Inaczej można uszkodzić złącze!